Uthängningar på Internet

Posted by Demokratiterroristen Demokratiterroristen
Alternativ
Jag har nu varit engagerad i den politiska debatten på bl.a. Facebook i ett par års tid.

Något jag har lagt märke till är att tonen har blivit ganska så rå och ibland rent bedrövlig med uthängningar av bl.a. namn, adress, övriga personliga uppgifter m.m.

Det finns en verksamhet som kallar sig Granskning Sverige där bl.a. en Sverigedemokratisk politiker varit engagerad.

Hur det är nu vet jag inte men däremot har jag fått reda på via bl.a. Eskilstuna-Kuriren att en Förintelseförnekare ligger bakom denna synnerligen ohederliga verksamhet.

Denna ''Trollfabrik'' Granskning Sverige är ett AKTIEBOLAG enligt de uppgifter som finns bl.a. på Ratsit, Byggbranschens företagskatalog m.fl.

Något märkligt är att man har 0 anställda här.
https://byggtjanst.se/foretagssok/granskning-sverige-ab/62683

Här kan man se ett urval av denna demokratiföraktande verksamhet.

https://www.youtube.com/channel/UCaZN7MS2Wv7ZR5fwxu-gh0g

2 Comments

Demokratiterroristen Demokratiterroristen

Re: Uthängningar på Internet

Det kan tilläggas att denna ''Trollfabrik'' säger sig arbeta i demokratins tjänst.

Låt oss se på beskrivningen för att se om det stämmer.

''Beskrivning
Granskning Sverige tror på demokrati. Demokratin behöver vinnas av varje generation. Tyvärr kan vi i Sverige se hur det tornar upp mörka moln på himlen från en tid som vi trodde var historia. Människor som föraktar demokratins grundidéer som mötesfrihet, yttrandefrihet och fri åsiktsbildning har tagit sig långt in i maktens korridorer och hotet är överhängande att demokratin avskaffas. Men det finns fortfarande möjlighet att förhindra denna skrämmande utveckling.
Granskning Sverige är ett demokratiskt medborgarinitiativ, vars syfte är att uppmuntra vanliga människor att utöva sin demokratiska rätt och skyldighet att kontrollera etablissemangets politiker, journalister och tjänstemän.
Granskning Sverige strävar efter att i alla lägen vara opolitiska, opartiska och sakliga. Demokratin vinner på det!
Vi behöver alla hjälpas åt att bevara demokratin och utveckla mediasverige. Hör av dig till granskningsverige@gmail.com eller besök http://www.granskningsverige.se/ om du vill hjälpa till.''

Hur ''kontrollerar'' man nu det?

Jo genom att hota folk via bl.a. telefon, använda sig av ''medborgarjournalister'', sprida falsk information m.m.

Därtill försvarar man ren nazistverksamhet vilket enligt min mening inte är annat än nazifasoner.

Detta är rent ut sagt en ohederlig verksamhet man bedriver och Granskning Sverige är allt annat än opolitiska.
Denna verksamhet är snarare nazistinfluerad med som jag ser det kopplingar till Sverigedemokraterna och nazistpartiet Nordiska Motståndsrörelsen.

''Medarbetarna'' brukar bl.a. på Facebook hänga ut folk och tyvärr är Facebook väldigt godtyckliga vad gäller de s.k. Communityreglerna.

Demokratiterroristen Demokratiterroristen

Re: Uthängningar på Internet

Granskning Sverige AB har tydligen upplösts och den länk som fanns till detta bolag går numera till Advokatfirman MF AB.
Den länk till YouTube man förut hittade Granskning Sverige på är numera visar bara att kontot är avslutat p.g.a. att man brutit mot YouTubes regelverk.