Rättsväsendet

Posted by Demokratiterroristen Demokratiterroristen
Alternativ
Här är det inte Rättsväsendet i sig jag klagar på utan här är det en s.k. "journalist" som inte har bättre folkvett än att publicera egna teorier, förhörsprotokoll m.m. i ett fall där den åtalade inte ens är dömd.

Vi alla har ju hört talas om terrordådet på Drottninggatan i Stockholm och den rättegång som har inletts mot en misstänkt förövare.

Nu kommer en typ som tydligen vill sabotera det hela.

http://katerinamagasin.se/ingen-vill-svara-pa-varfor-man-inte-utreder-de-85-000-som-misstankte-terroristen-akilov-fatt-av-ozz-nujens-familj/

Den här "journalisten" är vidrig och för min del påstår jag att det är övergrepp i rättssak.

2 Comments

Demokratiterroristen Demokratiterroristen

Re: Rättsväsendet

Ett annat exempel från ett blogginlägg jag kommenterat.

' "Sten Magnusson · 13 september, 2017 kl. 06:58
Bra sammanfattning.
För min del tycker jag det är anmärkningsvärt att Katerina Janouch gång efter annan framför kritik mot det svenska rättsväsendet samtidigt som hon underlåter att nämna det hat och de hot bl.a. politiker, advokater, åklagare och domare får utstå från olika håll, främst från SD-anhängare och NMR-anhängare.
Som Maria Robsahm skriver:
‘ ”Var och en som har blivit anklagad för en lagöverträdelse ska betraktas som oskyldig till dess att hans eller hennes skuld lagligen fastställts.” ‘
Det är något som Sverige f.ö. har utgått från allt sedan åtminstone 1660-talet vilket vi bl.a. kan se i våra domböcker.
Ingen privat pöbel ska vara polis, åklagare och domare i ett och samma svep.
Hur som haver tycker jag det är bedrövligt att Janouch aldrig någonsin nämner det hat och de hot kvinnor i framträdande position råkar ut för från bl.a. SD-pöbeln.
Sverige är än så länge en fungerande rättsstat, visserligen med brister, men icke förty kan vi vara stolta över denna princip.
‘ ”Var och en som har blivit anklagad för en lagöverträdelse ska betraktas som oskyldig till dess att hans eller hennes skuld lagligen fastställts.” ‘.
Om någon inte tycker det citerade duger, betänk då vad Jesus enligt bibeln sade:
”Den som är utan synd må kasta första stenen.” '