Hyckleriet från de som ''förespråkar yttrandefrihet'' fortsätter

Posted by Demokratiterroristen Demokratiterroristen
Alternativ
Del 1.
Här ett citat ur en debattartikel i Aftonbladet av Rebecca Weidmo Uvell.

''ÅSIKT
Gör det lättare att freda sig mot galningarna
Rebecca Weidmo Uvell: Inrätta ett Nix-register hos Skatteverket
DEBATT tor 07 feb 2013''

Utdrag:
''Hur får folk tag i adresser, telefonnummer och så vidare? Det är lätt. För i Sverige kan vem som helst kan ringa Skatteverket och inte bara få din hemadress utan också personnummer, uppgifter om barn, make, inkomstuppgifter, ägda fastigheter och företag. Om du inte vill ha reklam i brevlådan eller folk som ringer hem till dig kan du enkelt ringa Nix-registret och registrera dig. Då slipper du. Men vill du freda dig från galningar som hotar dina barn finns ingenstans att ringa.''

Hon avslutar med det här:
''Jag tycker vi ska fråga oss varför normalläget i Sverige är att alla PERSONLIGA uppgifter från början ska vara offentliga, och inte det omvända. Varför ska vem som helst ha tillgång till ditt liv och du ska motivera om du vill ha dem ifred? Det är inte rimligt. Så gör om, gör rätt. Inrätta ett NIX-register på Skatteverket, som exkluderar alla utom andra myndigheter att få ut dina uppgifter och där man lätt registrerar sig via nätet. Kan man deklarera via sms kan vi säkert fixa detta också. Det ska inte vara lättare att slippa reklam än att skydda sin familj.
Rebecca Weidmo Uvell''

https://www.aftonbladet.se/debatt/kronikorer/rebeccaweidmouvell/article16197701.ab

Vad jag tycker är vidrigt är att man på Gangrape hänger ut folk med namn, adress, telefonnummer och därtill lägger ut uppgifter på hur många barn en individ har.
Tycker verkligen Rebecca Weidmo Uvell att DET ÄR ACCEPTABELT och nu KRÄVER jag svar på det.
Detta var några av Rebecca Weidmo Uvells EGNA ord i en debattartikel i Aftonbladet 2013-02-07.

[...]

Del 2.
Katerina Janouch och hennes hyckleri.

http://katerinamagasin.se/

Här ska jag ta några exempel.
1. ''Det är fullt begripligt att man vill rensa bort terrorpropaganda. Problemet i dagens Sverige är dock att många av dem som stängs av vare sig är terrorister, extremister eller kriminella, utan dels helt vanliga medborgare, dels journalister, opinionsbildare och personer som är aktiva inom tll exempel demokratiskt valda politiska partier. Det finns dock en röd tråd: Ett flertal av dem som stängts av de sista månaderna har på något sätt varit kritiska till den svenska migrationspolitiken, eller till inskränkningar i yttrandefriheten.''

2. Här har Janouch via en spion i den slutna gruppen #jagärhär lagt ut ett antal bilder. I vilket sammanhang framgår dock inte. ''Min avstängning kom kort därefter, anmärkningsvärt, i synnerhet som jag tidigare omtalades i en av gruppens trådar.)''

3. Har jag skämtat om Hitler och att han begick självmord på Valborgsmässoafton 1945 kan jag ju få ett inlägg borttaget, vilket faktiskt har hänt.

4. Här hycklar Janouch något oerhört. http://katerinamagasin.se/exklusiv-lasning-den-svenska-pk-parloren/

5. En intressant sak som står i fetstil nederst på varje sida på Katerinamagasin är dels att Janouch tigger pengar till sin ''verksamhet'', dels det här: ''Vill du vara med och stötta mig, den fria debatten och oberoende journalistisk?''

6. Vad menar Janouch med fri debatt?
   a. Avskrädesbloggar som ''Petterssons gör skillnad''?
   b. Debattörer med agendor som verkligen kväver det fria ordet?

7. https://www.aftonbladet.se/ledare/a/Jkekm/vad-ska-bali-gora-om-moderaterna-blir-vuxna

8. Från Janouch. ''Sverige är extremt i sin fartblidnhet och missriktade välvilja, som gynnar de oärliga och straffar de plikttrogna och hårt arbetande. Sverige är extremt i att vända det egna folket ryggen och istället omhulda lögnare, bedragare, krigsförbrytare och ekonomiska migranter. Sverige är extremt i att nonchalera dem som byggt upp landet och istället lägga energi och engagemang på dem som inte visar några som helst ambitioner att vare sig bidra eller integrera sig. Sverige är extremt i sitt målmedvetna agerande att rasera den välfärd som är själva förutsättningen för att hjälpa även dem i andra länder. Sverige är extremt naivt, så naivt att det är ofattbart och samtidigt djupt plågsamt att åse.''

9. http://katerinamagasin.se/det-ar-inte-hanif-bali-som-ar-sveriges-problem-problemet-ar-logner-och-feghet/ Det här är hyckleri av grövsta sort från denna Janouch.

2 Comments

Demokratiterroristen Demokratiterroristen

Re: Hyckleri från de som ''förespråkar yttrandefrihet'' fortsätter

Så här ser det f.n. ut på denna plats.
https://uvell.se/2017/10/20/trollandet-och-jagarhar/

https://uvell.se/2017/10/20/trollandet-och-jagarhar/#comment-14000

Sten Magnusson skriver:
5 november 2017 kl. 16:30
Din kommentar inväntar granskning.
Rebecca Weidmo Uvell kan väl vara så god och förklara för en ovetande varför Weidmo Uvell tiger om de trakasserier och uthängningar som pågår på bl.a. jagarhar.com
Därtill att kommentarer och bemötanden censureras bort.
Ett bemötande jag skulle skrivit på nämnda dams sida men som censureras bort.

Kommentar till ovanstående kommentar på Uvells blogg.
Även rena mordhot har förekommit, något jag inte nämnde i den kommentar som med all säkerhet blir refuserad.
Demokratiterroristen Demokratiterroristen

Re: Hyckleri från de som ''förespråkar yttrandefrihet'' fortsätter

Ännu mer hyckleri från Janouch.
Inser hon inte att myndigheten behöver ett säkerhetsprogram med tanke på alla skadliga virus m.m. som dyker upp?
Hon borde kolla sin egen sida och e-post.
http://katerinamagasin.se/jonkopings-kommun-yttrandefrihetens-tjanst/

#jagärhär återfinns ju på MR-dagarna 9 - 11 november i Jönköping.