Falska nyheter delas av bl.a. högerextremister.

Posted by Demokratiterroristen Demokratiterroristen
Alternativ
Här är något för den som sprider uppgifter utan att fundera på om de är äkta eller falska.
Läs artikeln där det bl.a. står att:
''På bara några dagar spreds lögnen till tusentals Facebookanvändare:
Ung i Sveriges talesperson Fatemeh Khavari, 17, finns inte. Hon är en man, påstods det.
200 sekunder har granskat spridningen – som började med ett inlägg av hårfrisören Åsa Westerberg.
– Jag trodde det, säger Åsa Westerberg när hon konfronteras med lögnen.''
''– Efter demonstrationen fick jag massor av hot och hat. De fokuserade på att jag inte är tjej, säger Fatemeh Khavari.''
Var höll folk som Janouch hus då?
Vidare:
''Via sina olika Facebookkonton sprider hon hatiska och främlingsfientliga budskap och erbjuder sina följare att lämna ett bidrag ”i kampen för yttrandefrihet” via betaltjänsten Swish.''
Kontentan av detta är att man aldrig ens kan kalla sig ''medborgarjournalist'' om man sprider falska nyheter jämt som denna Westerberg, skjutjärn åt den nazistiska Granskning Sverige gör.

1 Comment

Demokratiterroristen Demokratiterroristen

Re: Falska nyheter delas av bl.a. högerextremister.

Här från en vidrig bloggsida som sprider nazipropaganda (om de nu inte jobbar för Sverigedemokraterna).
https://soldatmamma.blogspot.se/2018/03/bondeforbundet-islamisterna.html?showComment=1520319055762#c1017700585418879909