1945-01-27_Dagen då Röda armén befriade kvarvarande fångarna i Auschwitz-Birkenau

Posted by Demokratiterroristen Demokratiterroristen
Alternativ
Denna dag har bl.a. Sverigedemokraterna liksom övriga i Vit-Makt-rörelsen gjort till tradition att på ett eller annat sätt förminska den dag som kallas Förintelsens Minnesdag.

27 januari årligen hålls som bekant ceremonier världen över till minne av Nazitysklands oerhörda brott mot främst judar som skulle utrotas enligt bl.a. Hitlers vanföreställningar om att judar var roten till allt ont.

År 2020-01-27 var inget undantag. Då gick nämligen partiets ordförande ut och som jag ser det, hånade en av Sveriges mest kända förintelseöverlevare med bl.a. dessa ord.

Här ett utdrag
" "Politiska intressen" "
"Det är i TV4:as "Efter fem" som Åkesson uttalar sig om situationen.
Där säger han att Frieds kritik bygger på "felaktiga premisser". Han antyder även att det kan finnas en baktanke med hennes ord.
– Jag vet inte om hon tror på det själv eller om hon används av politiska intressen, säger Åkesson i intervjun."

"Grundades av högerextrema
Sverigedemokraterna grundades 1988 – bland medlemmarna på det mötet fanns en person som varit med i nazityska Waffen SS under andra världskriget.
Med bland grundarna fanns också personer med bakgrund i Bevara Sverige Svenskt och det nazistiska Nordiska Rikspartiet, enligt Expo."

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/939694-jimmie-akessons-ord-till-hedi-fried-vet-inte-om-hon-tror-pa-det-sjalv